Müşteri Dijital Entegrasyon Projesi

Dijital Entegrasyon Projesi

Müşteri Hakkında

Schneider Electric, verimlilik ve sürdürülebilirlik için enerji ve otomasyon dijital çözümleri sağlayan çok uluslu bir Avrupa şirketidir. Enerji teknolojilerini, gerçek zamanlı otomasyonu, yazılımı ve hizmetleri birleştirerek evleri, binaları, veri merkezlerini, altyapı ve endüstrileri ele alır. Şirketin 100’den fazla ülkede faaliyet göstermekte ve 135.000’den fazla çalışanı bulunmaktadır.

Müşteri Problemi

Müşterimizin gümrük işlemlerini eşzamanlı olarak takip edilememesi, süreçlerin ön görülememesi, telefon ve mail yoğunluğunun yaşanması verim kaybına neden olmaktaydı. Muhasebe departmanında ise dekont-fatura işlemlerinde evrak takipleri dekont –fatura-beyanname eşleştirmelerinin manuel kayıt atma olarak yapılması ay kapamalarını uzatmakta ve fazlasıyla zaman kaybına sebep olmaktaydı.

DCS’nin Probleme Yaklaşımı

Schenider’in istekleri doğrultusunda dış ticaret işlemlerini adım adım değerlendirmek üzere 2 farklı çalışma ekibi kurulmuştur. Bu ekipler dış ticaret ve muhasebe süreçlerini gözden geçirmiş ve iyileştirilecek konuların başlıklarını belirlemiştir. DCS bu süreç zarfında Schneider ile iletişimi asla koparmamış ve bu çalışma ekipleri DCS öncülüğünde süreç analizlerine başlamıştır.

DCS’nin Çözümü

Güncel olarak DCS sistemi tarafından özenle takip edilen gümrükleme süreçleri Schneider’ın kullandığı dijital programlardan yararlanılarak elektronik olarak aktarılmıştır. Elektronik olarak aktarılan verilerden gerçek anlamda kullanılabilecek analizler yapılmıştır. Bu analizler liste ve sunum şeklinde hazırlanıp müşteriye DCS sistemi üzerinden raporlanmaktadır. Aynı sistem üzerinde masraf ve canlı performans takibi yapılmış, görsel analizlerimiz ve veri harmanlama tekniklerimiz sayesinde de müşterimize farklı bir bakış açısı katılmıştır. DCS ve Schneider arasında kurulan ZGDWEB entegrasyonu ile firmamızın işine yarayan en önemli kısım muhasebe kayıtlarının inbound (müşteri referans numarası) bazlı otomatik girişlerinin sağlanmaktadır. Buradaki ayrıntı, oluşan masrafların (DCS hizmet faturası-GVA-Dekont ve dekont altı evraklar) ilgili inbound hesabına otomatik girişidir. Bu durum manuel kayıt girişini ortadan kaldırmıştır. Ayrıca buraya girilen veriler (DCS hizmet faturası-GVA-Dekont ve dekont altı evraklar) ve faturalar DİM İthalat kokpitine ödeme ve fiyat onayı için otomatik olarak akmaktadır.

Sonuç

Schneider iş süreçlerini, gümrükleme işlemleri de dahil olmak üzere, bütünsel olarak izleme ve yönetmeye başlamıştır. Ayrıca muhasebe süreçlerini, fatura dekont kayıt sistemini ve fiyat onaylamalarını daha kısa süre içerisinde hatasız olarak yapma ve yönetme imkanına kavuşmuştur. Bu sayede dış ticareti ilgilendiren doküman trafiğinde olası birçok hatanın önüne geçilmiş ve iş verimliliği arttırılmıştır.

Müşteri Referansı

DCS, hızla değişen iş dünyasında, her zaman, SE için ideal bir iş ortağı olmuştur. DCS tarafından geliştirilen dijital çözümler, şirketimiz verim ve operasyon süreçlerinin optimizasyonu için büyük bir etki ve değere sahiptir. Bugüne kadar olduğu gibi, bundan sonra da kendilerinden beklentimiz, proaktif bir gayret ile, dijitalleşmenin güçlendirdiği gümrük müşavirliği hizmetleri dünyasında öncü ve lider rollerini sürdürmeleri olacaktır.

İlghar Emami Operasyon Müdürü

2020 © Her hakkı DCS Dijital Gümrük Hizmetleri A.Ş. ‘ ye aittir.