Şirket Ticari Eşyalarına Ait Ana Verisinin AGSW Üzerinde LogifyTM Bileşeni ile Kayıt Altına Alınması

Proje:

Şirket ticari eşyalarına ait ana verisinin AGSW üzerinde LogifyTM bileşeni ile kayıt altına alınması, tüm eşyaların İsviçre İthalat ve İhracat Mevzuatına göre yeniden tarifelendirilmesi ve ihracat kontrolleri (çift kullanım) kapsamına girip girmediklerinin tespiti.

HZI Hakkında

Hitachi Zosen Inova (HZI) yenilenebilir gaz ve atıktan enerji üretim alanlarında faaliyet gösteren global bir şirkettir. Şirkey projelerini müşterileri ile birlikte geliştirmekte ve mühendislik, satın alma ve tesis kurulumu tecrübesini kullanarak anahtar teslimi sofistike tesis ve sistem çözümleri üretmektedir. HZI, mevcut tesislerin faaliyetlerinin yürütülebilmesi için, kapsamlı, uzmanlık gerektiren ve güvenilir satış sonrası hizmetleri de vermektedir.

Müşteri Gereksinimi

Sınır ötesi ticarete konu olabilecek malzemelerinin doğru ve güncel tarife bilgilerine ulaşabilmek ve bu sayede gümrük mevzuatlarının karmaşık dünyasında güvenle dolaşabilmek.

Çözüm Mimarisi

Oluşturulan proje ekibimiz, HZI’nın ilgili departman yetkilileri ile yaptığı değerlendirmeler ve belirlenen ortak sistematik ile ihtiyaç duyulan verinin belirlenmesi ve alınması ile talep edilen sonuçların elde edilebilmesi için tüm adımları kapsayan agile proje yönetimi araçlarının hazırlanması, bölünen iş parçacıkları ile ilgili rol ve sorumlulukların belirlenmesi ve proje takvimi üzerinden yönetilmesi yaklaşımı ile projeyi yönetmektedir.

Sunulan Çözüm

LogifyTM platformu, HZI tarafından kullanılan eski parçaların ve yeni eklenen eşyaların iş emri olarak iletilmesini sağlayarak, müşavirlerin eşyalarla ilgili en güncel tarife kodlarını belirlemesini ve kaydetmesini sağlar. Bu platform, müşavirlerin eşyaların tarifelerini belirlemelerine ve kaydetmelerine olanak tanırken aynı zamanda eşyaları etkileyen mevzuat değişikliklerini anında müşteriye ve müşavire bildirerek sürdürülebilir ve takip edilebilir bir çalışma kültürü yaratarak müşteriye her zaman güvenebileceği bir veri seti sunar. Ayrıca, sistemler arası entegrasyona açık bir altyapı sunar ve bu sayede bu kritik bilgilerin HZI’nın ERP sistemiyle otomatik olarak senkronize edilmesini mümkün kılar.

DCS ve Schneider arasında kurulan ZGDWEB entegrasyonu ile firmamızın işine yarayan en önemli kısım muhasebe kayıtlarının inbound (müşteri referans numarası) bazlı otomatik girişlerinin sağlanmaktadır. Buradaki ayrıntı, oluşan masrafların (DCS hizmet faturası-GVA-Dekont ve dekont altı evraklar) ilgili inbound hesabına otomatik girişidir. Bu durum manuel kayıt girişini ortadan kaldırmıştır. Ayrıca buraya girilen veriler (DCS hizmet faturası-GVA-Dekont ve dekont altı evraklar) ve faturalar DİM İthalat kokpitine ödeme ve fiyat onayı için otomatik olarak akmaktadır.

Proje Çıktıları

Müşavirleri ve HZI’yı tek bir platformda buluşturarak, excel ve e-mail kullanımını ortadan kaldırır ve bunların neden olduğu karmaşıklığın, zaman kaybının ve süreksizliğin önüne geçer. Aynı zamanda hem gümrük otoritelerine beyan anında hem de ileriye dönük planlamalarda müşteriye eşyalarıyla ilgili ihtiyaç duyduğu güvenilir mevzuat bilgilerini veri olarak sağlar.

2020 © Her hakkı DCS Dijital Gümrük Hizmetleri A.Ş. ‘ ye aittir.